MLegitymacja
- Strona główna
- -
- Dla rodzica
- -
- MLegitymacja
mLegitymacja
mLegitymacja szkolna – najważniejsze informacje
Czym jest mLegitymacja szkolna?
mLegitymacja szkolna to cyfrowa wersja tradycyjnej legitymacji uczniowskiej, dostępna w aplikacji mObywatel/mObywatel Junior. Ma taką samą moc prawną jak legitymacja papierowa i eLegitymacja i potwierdza, że dziecko jest uczniem danej szkoły.
Do czego uprawnia?
- potwierdza status ucznia,
- umożliwia korzystanie z ustawowych ulg, m.in.:
- zniżek na transport publiczny,
- ulgowych biletów w instytucjach kultury,
- innych ulg przewidzianych przepisami.
Kto może korzystać?
- wszyscy uczniowie szkoły podstawowej, których szkoła wprowadziła mLegitymację,
- rodzice/opiekunowie również mogą dodać legitymację dziecka do swojej aplikacji.
Jak uzyskać mLegitymację?
- Rodzic lub uczeń zgłasza chęć posiadania mLegitymacji w sekretariacie szkolnym z wypełnionym wnioskiem (zał. nr 1) Warunkiem jest posiadanie ważnej legitymacji papierowej lub e-legitymacji (plastikowej).
- W dzienniku elektronicznym dodaje zdjęcie legitymacyjne zgodne z wymogami takimi samymi jak zdjęcie do dowodu lub paszportu.
Aby dodać zdjęcie trzeba zalogować się do dziennika Librus i wejść w widok alternatywny
W bocznym menu wybieramy Kartoteka oraz Zdjęcie do legitymacji
Wybieramy przycisk Dodaj zdjęcie i postęujemy według instrukcji.
Po wgraniu zadjęcia rodzic lub uczeń odbiera z sekretariatu kod QR potrzebny do aktywacji.
Aktywacja mLegitymacji w mObywatelu
-
Pobierz aplikację mObywatel lub mObywatel Junior.
-
Zaloguj się.
-
Wybierz: Dokumenty → Legitymacja szkolna.
-
Zeskanuj kod QR
-
Dokument zostanie automatycznie dodany do telefonu.
Zał. nr 1 - Wniosek o wydanie mLegitymacjiZał. nr 2 - Wniosek o wymianę legitymacji szkolnejZał. nr 3 - Wniosek o wystawienie duplikatu legitymacji szkolnejZał. nr 4 - Wniosek o wymianę duplikatu karty rowerowejZał. nr 5 - Podanie o wydanie duplikatu świadectwa Zał. nr 6 - Wniosek o anulowanie mLegitymacji