I Systematyczne diagnozowanie i ocenianie poziomu wiedzy i umiejętności
1. Rozpoznawanie stylów uczenia się.
2. Diagnozowanie umiejętności uczniów klas III.
3. Współdziałanie nauczycieli uczących w klasach III i IV służące budowaniu właściwych relacji niezbędnych w procesie wychowania i kształcenia.
4. Diagnoza na wejście i wyjście w klasach V-VII.
5. Badanie umiejętności uczniów klas VII i VIII w celu wyrównywania deficytów i wykorzystanie wniosków z analiz do ćwiczenia słabiej opanowanych umiejętności.
II Opracowywanie programów autorskich, projektów, innowacji pedagogicznych, uwzględniających potrzeby rozwojowe oraz zainteresowania dzieci
III Wykorzystanie technologii informacyjno- komunikacyjnej
I Wdrożenie działań prowadzących do zbudowania wspólnoty wzajemnie uczących się siebie i od siebie podmiotów społeczności szkolnej
II. Tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów
III. Współpraca z rodzicami i instytucjami działającymi na rzecz oświaty
I. Działania służące budowaniu zintegrowanego, współpracującego, wzajemnie szanującego się zespołu pracowników
II. Współpraca z instytucjami wspierającymi edukację
III. Modyfikowanie i unowocześnianie bazy szkoły
1. Pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych na potrzeby szkoły:
2. Rozbudowa infrastruktury sportowej.
3. Budowa miasteczka rowerowego.
4. Systematyczne przeprowadzanie remontów i modernizacja pomieszczeń.
5. Stworzenie pracowni fizycznej, chemicznej, geograficzno-biologicznej i artystycznej.
6. Systematyczne wzbogacanie i unowocześnianie bazy dydaktycznej
7. Informatyzacja szkoły i wzbogacania jej o nowe oprogramowanie edukacyjne.
IV. Kontynuowanie wypracowanego systemu promocji i upowszechniania osiągnięć placówki