INNOWACJA PEDAGOGICZNA
pt.
„Szkoła odkrywająca pasje”
Dająca wszechstronny rozwój uczniowi i pozwalająca na realizację pasji nauczyciela poprzez prowadzenie zajęć autorskich.
Autorzy innowacji:
Mirosława Bielawa, Justyna Domecka, Agnieszka Wabik
Czas realizacji innowacji:
Data rozpoczęcia innowacji: 1 października 2017r.
Data zakończenia innowacji: 31 maja 2018r.
Czas trwania innowacji: rok szkolny 2017/2018
Zakres innowacji:
Prowadzenie zajęć autorskich w oparciu o pasje nauczyciela, które dają możliwość stworzenia przestrzeni do swobodnego rozwoju i odkrywania świata tak, aby realizacja podstawy programowej była ciekawa i pełna niespodzianek.
CEL GŁÓWNY
Wszechstronny rozwój uczniów oraz realizacja pasji nauczyciela poprzez prowadzenie zajęć autorskich.
CELE OPERACYJNE
- Nauczyciel motywuje ucznia do nauki poprzez zaprezentowanie swoich pasji.
- Nauczyciel doskonali swój warsztat pracy, poszukując atrakcyjnych form prowadzenia zajęć.
- Uczeń otrzymuje możliwość odkrycia swoich pasji.
- Uczeń rozwija swoje zainteresowania.
- Uczeń w nieszablonowy sposób spędza czas w szkole.
ORGANIZACJA
Zajęcia będą się odbywały raz w miesiącu. Każdy wychowawca klas I-III w kolejnym miesiącu odwiedza inną klasę. Nauczyciel prezentujący swoją pasję angażuje uczniów do działania poprzez zaproszenie ich do innych niż zazwyczaj aktywności w ciągu całego dnia. Praca na zajęciach zdominowana będzie aktywnością uczniów. Uczniowie będą doświadczać, eksperymentować i odkrywać nieznane im obszary nauki.
INFORMOWANIE RODZICÓW O INNOWACJI
– zebrania klasowe
– media społecznościowe
PRZEWIDYWANE EFEKTY INNOWACJI
SZKOŁA
- Zmiana ogólnej opinii o placówce.
UCZEŃ
- Rozbudzenie pasji i chęci do nauki.
- Poszerzanie horyzontów myślowych.
- Rozwijanie postawy akceptacji i tolerancji.
NAUCZYCIEL
- Wzbogacenie warsztatu pracy.
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
EWALUACJA
Ewaluacja cząstkowa będzie odbywała się po każdych zajęciach przeprowadzonych przez nauczyciela pod kątem ich atrakcyjności i dostępności przekazu. Wykorzystywane do ewaluacji będą miękkie alternatywne metody ewaluacyjne. Ewaluacja końcowa będzie podsumowaniem ewaluacji cząstkowych z wnioskami i zaleceniami do dalszej pracy.