logo

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA 
I ROZWOJU SZKOŁY

Opracowała: mgr inż. Janina Ostałowska

Kierując szkołą, która chce przygotować ucznia do świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia oraz pełnienia różnych ról w społeczeństwie, zaprojektowałam  działania zawarte w trzech obszarach jej funkcjonowania.

W zakresie kształcenia

I Systematyczne diagnozowanie i ocenianie poziomu wiedzy i umiejętności 

1. Rozpoznawanie stylów uczenia się.

2. Diagnozowanie umiejętności uczniów klas III.

3. Współdziałanie nauczycieli uczących w klasach III i IV służące budowaniu właściwych relacji  niezbędnych w procesie wychowania i kształcenia.

4. Diagnoza na wejście i wyjście w klasach  V-VII.

5. Badanie umiejętności uczniów klas VII i VIII w celu wyrównywania deficytów i wykorzystanie wniosków z analiz do ćwiczenia słabiej opanowanych umiejętności.

II Opracowywanie programów autorskich, projektów, innowacji pedagogicznych, uwzględniających potrzeby rozwojowe oraz zainteresowania dzieci

1. Wdrożenie innowacji Szkoła odkrywająca pasje.

2. Wdrożenie innowacji Tutoring dydaktyczny.

3. Tworzenie i realizacja projektów międzynarodowych we współpracy z AIESEC.

4. Przystąpienie do programu Erasmus +.

5. Utworzenie uczniowskiego Dyskusyjnego Klubu Filmowego.

6 .Nawiązanie współpracy z Gdyńską Szkołą Filmową.

7. Kontynuowanie w klasach I – III programu własnego Ratujmy.

8. Tworzenie przez nauczycieli projektów międzyprzedmiotowych.

9. Modyfikowanie oferty zajęć pozalekcyjnych i Otwartej Szkoły.

10. Przystąpienie do projektu Polskiego Związku Rugby Upowszechnianie sportu dzieci i młodzieży.

11. Przystąpienie do programu Shuttle Time Pomorskiej Federacji Sportu w Gdańsku.

12. Przystąpienie do programu Szkolny Klub Sportowy Wojewódzkiego Szkolnego Związku Sportowego w Gdańsku.

13. Przystąpienie do projektu ,,Gdynia Młoda Liga”.

14. Utworzenie klasy sportowej o profilu piłka nożna.

15. Utworzenie Szkolnego Eksperymentarium Doświadczalnego
(dla kl.I-III).

16. Zwiększanie ilości zajęć rozwijających umiejętność wykorzystywania wiedzy w praktyce.

17. Organizowanie wycieczek dydaktycznych.

18. Współpraca z Eksperymentem i Laboratorium Innowacji Społecznych.

19. Realizacja w szkole elementów oceniania kształtującego.

20. Wprowadzanie alternatywnych sposobów sprawdzania wiedzy.

21. Popularyzowanie idei bookcrossingu.

22. Motywowanie uczniów do poprawy wyników w nauce poprzez system nagród.

23. Przeznaczenie dodatkowych godzin (np. grantów) na zajęcia z przedmiotów wchodzących w zakres egzaminu kończącego szkołę podstawową.

24. Organizowanie konkursów dla szkół i przedszkoli gdyńskich.

25. Organizowanie lekcji otwartych dla rodziców.

26. Organizowanie konferencji dla szkół integracyjnych.

27. Przystąpienie do ogólnopolskiego ruchu Budzące się szkoły.

III Wykorzystanie technologii informacyjno- komunikacyjnej

1. Utworzenie szkolnej eplatformy dla uczniów i nauczycieli.

2. Wykorzystanie w nauce stron internetowych, portali edukacyjnych.

3. Opracowanie przez uczniów i nauczycieli tzw. tutoriali 
i umieszczenie ich na szkolnym kanale YouTube.


4. Wykorzystywanie podczas zajęć narzędzi i aplikacji multimedialnych.


5. Realizacja projektu Mistrzowie kodowania.

6. Zakładanie przez uczniów własnych blogów ludzi z pasją.

7. Publikowanie i rozpowszechnianie z wykorzystaniem narzędzi TIK prac uczniów.

8. Przystąpienie do eTwinningu.

W zakresie wychowania i opieki

I Wdrożenie działań prowadzących do zbudowania wspólnoty wzajemnie uczących się siebie i od siebie podmiotów społeczności szkolnej

1. Wdrożenie innowacji Wychować człowieka mądrego.

2. Stworzenie programu profilaktyczno- wychowawczego we współpracy z rodzicami i teatrem Gdynia Główna.

3. Wdrożenie w świetlicy innowacji Świetlicowy pociąg do wiedzy.

4. Wprowadzenie mediacji rówieśniczych.

5. Organizowanie warsztatów i ogólnoszkolnych przedsięwzięć propagujących właściwe wzorce zachowań m.in. Tygodnia Profilaktyki i Dnia Integracji.

6. Wdrożenie ogólnopolskiego programu Młody Obywatel.

7. Popularyzowanie i nagradzanie właściwych zachowań poprzez wypracowany system nagród.

8. Zachęcenie dzieci z niepełnosprawnością do udziału w zajęciach dodatkowych Szkolnej Pracowni Artystycznej, Klubie Filmowym, teatrze.

9. Umożliwienie dzieciom z klas integracyjnych udziału w hipoterapii i dogoterapii.

008

II. Tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów

009

1. Kontynuowanie corocznej kampanii wyborczej do Samorządu Uczniowskiego.

2. Udział przedstawicieli SU w spotkaniach Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej.

3. Organizowanie i koordynowanie przez SU, zgodnego z oczekiwaniami uczniów, sposobu spędzania czasu podczas przerw lekcyjnych.

4. Utworzenie Szkolnego Koła Wolontariatu.

5. Założenie skrzynki przeprosin i podziękowań

6. Zainicjowanie działalności Klubu Gier Planszowych.

III. Współpraca z rodzicami i  instytucjami działającymi na rzecz oświaty

1. Współpraca z Kuratorium Oświaty w Gdańsku, ze strukturami samorządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz edukacji.

2. Współdziałanie z Radą Rodziców.

3. Zorganizowanie warsztatów dla rodziców i nauczycieli na temat: Jak rozmawiać z nastolatkiem?

4. Utworzenie grup wsparcia dla rodziców dzieci z autyzmem i niedowidzących.

5. Spotkania z rodzicami dzieci z oddziałów przedszkolnych w ramach Akademii Świadomego Rodzica.

6. Współpraca z rodzinnym i państwowym domem dziecka.

W zakresie organizacji i zarządzania

I. Działania służące budowaniu zintegrowanego, współpracującego, wzajemnie szanującego się zespołu pracowników

1. Przygotowanie i prowadzenie zebrań rad pedagogicznych z wykorzystaniem założeń OK.

2. Stworzenie sprawnego systemu informacji wewnątrzszkolnej.

3. Zachęcanie i inspirowanie nauczycieli i pracowników do twórczej pracy poprzez wypracowany system motywacyjny.

4. Organizowanie efektywnych szkoleń i warsztatów dla nauczycieli zgodnie z potrzebami szkoły.

5. Pomoc i stworzenie sprzyjających warunków do zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego.

II. Współpraca z instytucjami wspierającymi edukację

1. Kontynuacja współpracy z Kuratorium Oświaty w Gdańsku i organem prowadzącym szkołę.

2. Współpraca ze związkami zawodowymi działającymi na terenie placówki.

3. Współdziałanie ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w zakresie organizacji praktyk pedagogicznych.

4. Kontynuowanie współpracy z Laboratorium Innowacji Społecznych i z Eksperymentem.

5. Inspirowanie i motywowanie rodziców do działań wspomagających na rzecz szkoły oraz do współdecydowania o jej przyszłości.

III. Modyfikowanie i unowocześnianie bazy szkoły

1. Pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych na potrzeby szkoły:

2. Rozbudowa infrastruktury sportowej.

3. Budowa miasteczka rowerowego.

4. Systematyczne przeprowadzanie remontów i modernizacja pomieszczeń.

5. Stworzenie pracowni fizycznej, chemicznej, geograficzno-biologicznej i artystycznej.

6. Systematyczne wzbogacanie i unowocześnianie bazy dydaktycznej

7. Informatyzacja szkoły i wzbogacania jej o nowe oprogramowanie edukacyjne.

IV. Kontynuowanie wypracowanego systemu promocji i upowszechniania osiągnięć placówki

1. Zorganizowanie Dnia Otwartego i pokaz atrakcyjnych zajęć dydaktyczno -wychowawczych z udziałem dzieci – przyszłych uczniów naszej szkoły.

2. Przedstawienie oferty szkoły podczas zebrań rodziców na terenie przedszkoli witomińskich.

3. Organizacja olimpiady sportowej i występów szkolnego teatrzyku dla okolicznych przedszkoli.

4. Przygotowanie uroczystości szkolnych dla środowiska lokalnego.

5. Organizowanie konkursów międzyszkolnych.

6. Popularyzowanie w środowisku osiągnięć szkoły i jej wychowanków poprzez media społecznościowe.

7. Realizacja projektów ogólnopolskich i europejskich.

8. Popularyzowanie osiągnięć byłych absolwentów szkoły.

9. Udział w akcjach charytatywnych i konkursach.

10. Coroczne organizowanie happeningu z okazji Dnia Wiosny.

11. Prowadzenie lekcji w terenie.

12. Organizacja festynów dla społeczności dzielnicy.

13. Udział nauczycieli w konkursie Jak żyć w przyjaźni?

14. Aktywne prowadzenie szkolnego Facebooka i kanału You Tube.

15. Stworzenie nowej strony internetowej szkoły.

Skip to content