logo

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

pt.

 

„Szkoła odkrywająca pasje”

Dająca wszechstronny rozwój uczniowi i pozwalająca na realizację pasji nauczyciela poprzez prowadzenie zajęć autorskich.

 

Autorzy innowacji:

Mirosława Bielawa, Justyna Domecka, Agnieszka Wabik

 

Czas realizacji innowacji:

Data rozpoczęcia innowacji: 1 października 2017r.

Data zakończenia innowacji: 31 maja 2018r.

Czas trwania innowacji: rok szkolny 2017/2018

 

Zakres innowacji:

 

Prowadzenie zajęć autorskich w oparciu o pasje nauczyciela, które dają możliwość stworzenia przestrzeni  do swobodnego rozwoju i odkrywania świata tak, aby realizacja podstawy programowej była ciekawa i pełna niespodzianek.

 

 

CEL GŁÓWNY

 

Wszechstronny rozwój uczniów oraz realizacja pasji nauczyciela poprzez prowadzenie zajęć autorskich.

 

CELE OPERACYJNE

 

  • Nauczyciel motywuje ucznia do nauki poprzez zaprezentowanie swoich pasji.
  • Nauczyciel doskonali swój warsztat pracy, poszukując atrakcyjnych form prowadzenia zajęć.
  • Uczeń otrzymuje możliwość odkrycia swoich pasji.
  • Uczeń rozwija swoje zainteresowania.
  • Uczeń w nieszablonowy sposób spędza czas w szkole.

 

 

ORGANIZACJA

 

Zajęcia będą się odbywały raz w miesiącu. Każdy wychowawca klas I-III w kolejnym miesiącu odwiedza inną klasę. Nauczyciel prezentujący swoją pasję angażuje uczniów do działania poprzez zaproszenie ich do innych niż zazwyczaj aktywności w ciągu całego dnia. Praca na zajęciach zdominowana będzie aktywnością uczniów. Uczniowie będą doświadczać, eksperymentować i odkrywać nieznane im obszary nauki.

 

INFORMOWANIE RODZICÓW O INNOWACJI

 

– zebrania klasowe

– media społecznościowe

 

 

PRZEWIDYWANE EFEKTY INNOWACJI

 

SZKOŁA

 

  • Zmiana ogólnej opinii o placówce.

 

 

UCZEŃ

 

  • Rozbudzenie pasji i chęci do nauki.
  • Poszerzanie horyzontów myślowych.
  • Rozwijanie postawy akceptacji i tolerancji.

 

 

NAUCZYCIEL

 

  • Wzbogacenie warsztatu pracy.
  • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.

 

 

EWALUACJA

 

Ewaluacja cząstkowa będzie odbywała się po każdych zajęciach przeprowadzonych przez nauczyciela pod kątem ich atrakcyjności i dostępności przekazu. Wykorzystywane do ewaluacji będą miękkie alternatywne metody ewaluacyjne. Ewaluacja końcowa będzie podsumowaniem ewaluacji cząstkowych z wnioskami i zaleceniami do dalszej pracy.